Yeni Bir Macera Başlıyor: Heart of Thay!
Faerûn’un doğusunda, Sword Coast’tan çok uzakta yer alan Thay, Szazz Tam ve Zulkir tarafından yönetilmektedir. Eğer Red Wizards ya da Tharchionlardan biri değilseniz, hizmetkâr gibi muamele görürsünüz. Direnişe katılarak Szazz Tam’in planını ortaya çıkarın ve Neverwinter Online’ın 31. Modülü Red Harvest boyunca maceraya atılın — şimdi PC, PlayStation ve Xbox’ta!
Bu İlk Thay Bölümüyle Gelen İçerikler:
Yeni Macera Bölgesi - Tyraturos, Tower District
Yeni Macera Bölgesi büyük bir özenle, iş birliğiyle ve bolca gece yarısı kahvesiyle hazırlandı. Performans açısından birçok zorluğu olsa da ortaya çıkan işten gurur duyuyoruz. Thay gerçekten DEVASA. Bu modülde Thay’ın lore’unun sadece yüzeyine değindik ama bu bölgenin çok daha büyük bir yapının parçası gibi hissettirmesini amaçladık. Sadece bir bölgenin bile, dev bir kalenin gölgesindeki bir imparatorluğun ağırlığını taşıyormuş gibi hissettirmesini istedik.
Tüm bölge daha karanlık, daha gerçekçi bir tona sahip. Her şeyin üzerinde yükselen büyük kule hem bir işaret hem de bir tehdit olarak hikâyede önemli bir rol oynuyor. Hikâye bu kez daha odaklı olduğu için görev yapısını da buna göre yeniden tasarladık. Bazı görevler ilerlemenize bağlı olarak çevredeki ses ve görüntüleri değiştirecek; diğer oyunculardan farklı şeyler duyabilir ya da görebilirsiniz.

Dikeylik ve Yeni Seyahat Sistemi
Bölge deneyiminizi şekillendiren temel unsurlardan biri “deneysel dikeylik” oldu. Alt bölgelerde büyüsel gerginlikler, üstte ise Thay yönetiminde yaşamaya çalışan halk var. Bu bölgeler arasındaki geçişler için “Magical Circles” (büyülü asansörler) kullanıyoruz. Ayrıca haritada dağılmış teleportasyon noktaları da seyahati kolaylaştırıyor. Yol boyunca sizi engellemeden akıcı ilerlemenizi sağlayacak patikalar ve yokuşlar da yer alıyor.
Savaş Sistemine Değişiklik
“Tüm mobları çekip AoE ile temizle” formülü hâlâ geçerli ama artık çeşitlilik daha fazla. Bazı düşmanlar gruplar halinde, bazıları ise tek başına ama özel aggro davranışlarıyla geliyor. Henüz tam donanımlı olmayan oyuncular için bile taktiksel oynayışa alan tanınıyor.
Bölge Mekaniği: Gölgelerden Gelen Avcılar
Thay kontrolünü fazlaca sarstığınızda, sizi avlamaya gelen özel bir görev tetiklenecek. Farklı türde suikastçılar (menzilli, yakın dövüşçü, hibrit) üzerinize salınacak. Hayatta kalırsanız, güçlü bir Shadowfell bossuyla yüzleşmek için gereken nadir bir sarf malzemesi kazanacaksınız. Bu patronun bağışıklığını kırmak için diğer hayatta kalanlarla iş birliği yapmalısınız — zaman kısıtlamalı, stresli ve ödüller yüksek. Zone genelinde hissedilen bir etkinlik gibi tasarlandı.
Tyraturos Hakkında Öne Çıkanlar:
Cesurca tasarlanmış harita, Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves’ten ilham aldı
Thay hikâyesinin iki bölümünden ilki
Önceki haritalardan daha büyük; çok sayıda yeni düşman
Yepyeni Heroic Encounter, Named Encounter ve Quest Encounter görevleri
6 yeni Heroic Encounter, 10 yeni Named Encounter ve çok daha fazla görev ve hazine
Hikâye görevleri, klasik grup dövüşleri yerine özgün mekanik ve olaylara odaklı
Act 1’i tamamlayınca yeni Bölge Mekaniği açılır ve Tenebraloth ile savaşılabilir
Haritada düşmanları yenerek Zone Progress Bar’ı doldurulur.
Bar dolunca görev açılır ve Tenebraloth’un bağışıklığı kırılır; haritadaki gizli Thayan Assassins’lara dikkat etmeyi unutmayın!
Tebebraloth'u öldürerek özel ganimet ve eşya satın almak için para kazanabilirsiniz!

Yeni Trial – Shackles of Divinity
Modül 30 ve 31, bizler için yeni bir oyun deneyiminin ilk büyük adımları oldu. Bu ruhla, Shackles of Divinity ortaya çıktı. Bu Trial, Neverwinter’ın en efsanevi Trial ve zindanları gibi epik, mekanik odaklı boss savaşlarına odaklanıyor. Yeni fikirler, mekanikler ve riskler denedik.
Yaratmayı en çok sevdiğimiz karakterlerden biri. Valkariel, teknik ve yaratıcı sınırları zorlamamıza olanak sağladı. Scripting, animasyon, ses, efektler ve karşılaşma tasarımı açısından motoru zorlayan bir figür oldu. Kara büyü kullanan devasa bir melekle metal müzik eşliğinde dövüşmeye kim hayır der ki?

Bu trialde yeni mekaniklerden biri Mythallarmekaniği. Klasik soygun filmlerinden ilham alındı. İçten içe Thay büyüsüyle beslenen bir enerji bariyerini kırmalısınız. Bu süreç, Valkariel’i sadece yenmek değil, onun bozulmuş ilahi özüne karşı mücadele etmesine de yardımcı olmayı içeriyor.
Zorluk Seviyeleri:
Normal Mod: Herkes için, Random Trial Queue’da
Advanced Mod: Sınırlarını zorlamak isteyenlere
Master Mod: En yetenekli maceracılar için strateji ve takım çalışması odaklı
Yeni Ödüller:
Yeni Artifact, zırh ve silahlar
İlk kez sunulan Celestial Kalite eşyalar
Celestial Zırh ve Ganimet Dağılımı Yeniden Tasarlandı
Her güçlü modül, güçlü ödüllerle gelmelidir. Hem yeni içeriklere yetişmenizi sağlayacak hem de uzun vadeli hedefler sunacak sistem kurduk.

Shackles of Divinity Master Trial’dan Celestial Armor Pieces düşer
Eşyalar sınıf bağımsızdır: Head / Chest / Arms / Feet istediğin gibi kombinlenebilir
Gömlek/pantolon gibi bazı eşyalar daha hızlı bulunur; yüzükler için biraz şans gerekir
Doğru para birimiyle Trial Mağazalarından neredeyse tüm ekipman alınabilir
Diğer Yenilikler
Akıllı Görev Yönlendirme (Smarter Quest Parsing): İlgili görev hedeflerine otomatik yönlendirme
Ganimet Menzili (Loot Radius): Yakındaki ganimetleri otomatik alma özelliği
Boon puanları ile %10 artan menzil
