Gzemnid Master Mekanik Rehberi
GEREKSİNİMLER
Spesifik olarak belirtilmese de bu triali rahat bir şekilde bitirebilmeniz için minimum 85k+ eşya seviyesi gerekmektedir. Bunun haricinde:
DPS'ler için
- Power, combat advantage, critical strike ve critical severity statlarınızın güncel build'lerle birlikte dövüşteyken cap yani %90'a ulaşıyor olması gerekmektedir.
- Bu stat cap'ine neverwinter knight, minsc, raptor ve batiri gibi pasif kısımda taktığınız yoldaşlarla ulaşmış olmanız önemlidir. Yanınıza çağıracağınız yoldaş ise Greenscale Bowman ya da Cyclops Wardrummer olması gerekmektedir.
- Bunun haricinde klasınıza oldukça hakim olmanız gerekmekte.
HEALER'lar için
- Power, critical strike, critical severity ve outgoing heal statlarınız dövüşteyken %90'a ulaşıyor olması gerekmekte.
- Bu stat cap'ine ulaşmanın yanı sıra bel boyun setinizde grubunuzun sizden isteyeceği apocalypse seti, vistani seti ya da marilith seti gibi takımı bufflayacak ekipmanlar takıyor olmanız gerekebilir. Ayrıca Elistree's Grace adı verilen yüzük de takımı buff'layabilmesi adına istenebilmektedir.
- Bunun yanında yanınızda tutor, drizzt, spined devil gibi yoldaşlar çağırmanız istenmektedir.
TANK'lar için
- Defans statınızın sabit %85+, awareness %75+, critical avoidance ise %70+ üzeri olması gerekmektedir.
- Klasınıza hakim olmanız gerekmekte ayrıca aggro konusunda.
- Bunun yanında yanınızda tutor, drizzt, spined devil gibi yoldaşlar çağırmanız istenmektedir.
MEKANİKLER
Gzemnid komplike ve oyundaki en zor trial'lerden biridir. Lakin her ne kadar zor olursa olsun mekaniklerin bir rotasyona sahip olması dolayısıyla ezberlediğiniz sürece rahatlıkla altından kalkabilirsiniz.
* Gzemnid mekanikleri bireysel olmadığı için sizin yaptığınız hata tüm takımı etkileyecektir. Bu da sizin hatanızın tüm takımı öldürtmeye kadar götürür elbette. O nedenle muhakkak antrenman yapmanız gerekmektedir. Gzemnid toplamda 7 adet fazdan oluşmaktadır. 7 adet fazı ayrı ayrı açıklamadan önce temel mekaniklerden yani 7 fazın en az 6sında göreceğiniz temel şeylerden bahsedeceğim.
TEMEL MEKANİKLER
MOR IŞIN
- Gzemnid rastgele olarak birkaç kişiye mor bir debuff uygular. Bu mor debuff 20 saniye boyunca aktif olur. Bu süre içerisinde oyuncuya "zamanla aktarılan hasar" uygular yani her saniye başına hasar verir ve 20. saniyenin sonunda oyuncunun etrafındaki herkese hasar vericek bir biçimde patlar. - Bu mekanik geldiğinde yapmanız gereken şey 15 saniye boyunca normal oynamak ve son 5 saniye yani patlamadan önce takımdan ayrı durmanız olacaktır. - Mor ışının geldiğini kendi debuff barınızdaki mor kuru kafa üzerinden kontrol edebilirsiniz. (Görseli aşağıda mevcut.) - Mekaniğin örneği aşağıdaki videoda mevcuttur:
YEŞİL IŞIN
- Gzemnid rastgele takımdan iki kişiyi yeşil bir bağ ile bağlar. Bağlı olan oyuncular eğer birbirine çok yaklaşır ya da üst üste gelirlerse kendileri de dahil olmak üzere çevresindeki kişilerle birlikte ölürler. - Bu mekanik geldiğinde yapmanız gereken şey bağlı olduğunuz takım arkadaşınızdan uzakta durmanız gerekmektedir. - Mekaniğin örneği aşağıdaki videoda mevcuttur:
TURUNCU IŞIN
- Gzemnid takımdan bir kişiyi turuncu bir ışın ile işaretler ve birkaç saniye boyunca sürekli hasar verir. - Bu saldırıdan sıyrılamıyorsunuz o nedenle yapmanız gereken tek şey canınız son %10 ya da %20 kaldığında potunuzu basmaktır. - Mekaniğin görseli aşağıda mevcuttur:
MAVİ IŞIN
- Gzemnid takımınızdaki iki kişiye spiral mavi bir ışın atar. Bu mavi spiral ışın yanınızdaki takım arkadaşlarınızı zıplatmanıza ve hasar yemelerine sebep olur. Zıplatma mekaniği 5 saniye sonra infial olmaktadır.
- Yapmanız gereken şey eğer mavi ışın sizdeyse takımdan uzaklaşmanız gerektiğidir. Takımdan uzaklaşmak için yalnızca 5 saniyeniz vardır o nedenle elinizi hızlı tutmanız gerekmektedir.
- Mavi ışın debuff barınızda gözükmez bu nedenle kendi karakterinizi kontrol etmeniz gerekmektedir.
- Mekaniğin görseli aşağıda mevcuttur. Eğer bu spiral sizdeyse takımdan uzaklaşmanız gerekiyor derhal:
** Temel mekanikler bunlardı. Bu mekanikler 3. faz hariç tüm fazlarda karşımıza muhakkak farklı şekillerde olsa da gelecek. Bu nedenle bunlar oldukça önemli.
BİRİNCİ FAZ
-- İlk fazda birden fazla mekanikle karşı karşıya olacağız. - Bu mekaniklerden ilki Minotor Boss'u olacak. İlk fazda bizi direkt minotor karşılıyor. Bu minotor'u main tank tanklayacaktır. Bunun haricinde de pek bir olayı yok. - Bu fazda Minotor'un canı %75, %50 ve %25'e düştüğünde ek moblar doğmaktadır. Minotor'u öldürmeden önce muhakkak bu mobları temizlemeniz gerekiyor. Şu şekilde yapabilirsiniz; öncelikle bossun canını %75 düşürüp ek mobların doğdurupve daha sonra tüm mobları temizleyip sonra tekrar Minotor'un canını %50'ye düşürüp ve tekrar temizleyip sonra %25'e indirip tekrar doğan mobları temizleyip boss'u öldürebilirsiniz. - Doğan ek moblarla birlikte mini boss'larda doğmaktadır. Bu miniboss'lar ve doğan ek mobların aggrosunu diğer tankın alması gerekmektedir. - Aşağıdaki videoda minotor'u ve minotor'un canına bağlı olarak çıkan ek mobları görebilirsiniz:
-- Bu faz sırasında ayrıca rastgele zamanlarda yukarıda bahsettiğimiz temel mekanikler olan mor ışın, turuncu ışın, mavi ışın, yeşil ışınlar da gelmektedir. Bu ışınlar geldiğinde ne yapmanız gerektiği yukarıda temel mekaniklerde belirtilmiştir. - Birinci faz sırasında her 30 saniyede bir düz bir düzlemde aynalar doğmaktadır. Aynaların önündeki düzlemde durursanız direkt öleceğinizden her 30 saniyede bir gelen bu aynalara dikkat etmeniz, önce aynanın konumunu belirleyip sonrada aynanın olmadığı düzlemde durmanız gerekmektedir. - Ayna mekaniğine ilişkin video aşağıda mevcuttur:
- Ayrıca küçük bir ipucu: Her ayna geldiğinde gzemnid konuşmaktadır. Buradan da ayna geldiğini anlayabilirsiniz.
* Bu mekanikler siz minotor'u tamamiyle öldürene dek tekrar etmektedir. Minotor'u öldürdükten sonra ikinci faz'a gzemnid ile karşılaşmaya geçeceksiniz.
İKİNCİ FAZ
-- İkinci faza geçince bizi gzemnid karşılaşamaktadır. İkinci faza geçmeden önce ek mobları alan tankın ortada durup direkt olarak Gzemnid'in agrosunu alması gerekmektedir. Hızlı bir şekilde aksi halde rastgele bir healer seçip onu tekleyecektir. - Bu fazda mor ışın, turuncu ışın, mavi ışın, yeşil ışınlar aynı şekilde gelmeye devam etmektedir.. Bu ışınlar geldiğinde ne yapmanız gerektiği yukarıda temel mekaniklerde belirtilmiştir. - Bu fazda karşınıza gelecek olan mekaniklerin tamamı sırasıyla gelmektedir. O nedenle hangi mekaniğin hangi sırayla geleceğini bilmeniz yeterli olacaktır. O halde sırasıyla gelecek mekanikleri açıklayalım: 1. Obliterate - Obliterate tek kişiye verilen bir kırmızı alandır. Bu kırmızı alan muhakkak gzemnid'i tanklamayan tanka verir. - Bu kırmızı alan belirli bir süre sonra patlar ve dalgalar halinde tüm haritaya hasar verecek şekilde yavaşça yayılır. - Bu mekanikde dps ya da healer olarak pek bir şey yapmanıza gerek yok sadece geriye shift atmayın. Eğer tank iseniz ve bu mekanik size geldiyse takımdan bayağı uzağa gidip daha sonrasında shift ile beklemeniz gerekmektedir. - Mekaniğin videosu aşağıda mevcuttur:
2. Aynalar - Bu aynalar birinci fazdaki aynalardan düzlem açısından farklıdır. Farklı hallederde ve şekillerde gelebilir. - Görseli aşağıda mevcuttur:
3. İmolasyon Patlaması - Aynanın hemen sonrasında gzemnid büyük bir saldırı yapmak için hazırlanır ve 10 saniye sonrasında 4 milyona yakın bir hasar verir herkese. Bu hasardan sıyrılamazsınız. - Bu nedenle imolasyon patlaması geldiği zaman healer'ların hasar azaltma uygulayan yeteneklerini ve eserlerini kullanmaları gerekmektedir. - Mekaniğin videosu aşağıda mevcuttur:
4. Artifactlar - Gzemnid oyuncuya debuff veren ya da kendisine buff veren iki tane artifact doğurur. - Bu artifactlar yok edilebilirdir fakat bunu yok etmek için tankın doğan artifactın üzerine gelip obliterate'i bırakması gerekiyor. - Ayrıca yok edilecek artifact önem taşımaktadır. Bazı artifactlar verdikleri debuff yüzünden daha önem taşımaktadır. Bu anlamda artifactların verdikleri debuff'ları aşağıda görebilirsiniz.
-- Önem sırasına göre öncelikle mor, turuncu, kırmızı, sarı, mavi ve yeşil yok edilmelidir. - Yok etme aşaması bir sonraki hypo aşamasından sonraki aşamada gerçekleşecektir. 5. Hypo - Oyunun temel mekaniği olan hypo. - Tek yapmanız gereken takımla kucaklaşmaktır. 6. Obliterate - Artifact Yok Etme - Hyponun hemen ardından tekrardan gzemnid'i tanklamayan tanka obliterate verir. Obliterate'i alan tankın yapması gereken şey doğan artifactlardan yok etmeyi istediğinizin üstüne gelip durmak olacaktır. - Obliterate'in patlamasıyla birlikte artifact da yok olacaktır. - Mekaniğin videosu aşağıda mevcuttur:
7. Aynalar - Normal ayna. 8. Hypo - Normal hypo. ** Siz gzemnid'i %60 cana düşürene kadar mekanikler en baştan itibaren tekrar edecektir. %60 cana indiğinde ise faz atlayıp üçüncü faza geçeceksiniz.
ÜÇÜNCÜ FAZ
-- Üçüncü faza geçtiğimizde bizi farklı boss iluzyonları karşılayacak. Bu boss'lar rastgele gelmektedir ve her boss kombinasyonunun kendine ait özel mekaniği mevcuttur. Bu nedenle gelebilecek olma ihtimali sebebiyle her boss kombinasyonunu bilmeniz gerekmektedir. - Toplamda tiamat - demogorgon, halaster - dragon, valindra - storvald, zariel - atropal olmak üzere 4 adet boss kombinasyonu bulunmakta. Bu boss kombinasyonlarının hepsi ezbere dayalıdır yani gelecek mekaniklerin sırası bellidir her zaman o nedenle bu mekanik rotasyonlarını ezberlerseniz gerisi kolay olacaktır. - Bu kısımda özellikle DPS'lerin bosslar arasında hasar dengesini iyi yapması gerekir. Çünkü boss'lar arasındaki can farkı %20'den fazla olursa canı daha az olan boss'un canı kilitleniyor ve vurduğumuz hasarlar işlemiyor. O nedenle hasarı dengelemeli ve iki boss'a da eşit vurmanız gereklidir. - O halde sırasıyla bu boss kombinasyonlarının mekanik rotasyonlarını inceleyelim: A. TIAMAT - DEMOGORGON BOSS KOMBİNASYONU - Gelebilecek en kolay boss kombinasyonudur. Güçlü bir mekaniği yoktur. - Burada tiamat saldırmadığı için tankların sadece demogorgon'u tanklaması gerekmektedir. Yalnız tanklarken stack sayınıza dikkat etmeniz gerekir. Demogorgon'un uyguladığı debuff 3 stack olduktan sonra agro değiştirmen gerekir diğer tank ile. - Burada dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli husus demogorgon ve tiamat'ın canları birbirinden farklıdır. Demogorgon'un canı 160m iken Tiamat'ın canı 400m'dur bu nedenle demogorgon'un canını indirmek tiamata göre daha kolaydır. Hasarı dengeleme açısından bunu göz ardı etmemeniz gerekir. - Bunun haricinde şu mekanikleri göreceksiniz: 1. Demogorgon Çığlığı: - Siz girdikten 5 saniye sonra demogorgon çığlık atarak herkese hasar verir. - Bu çığlık için girer girmez hasar azaltma yeteneklerinizi kullanmanız lazım. Özellikle healerların hasar azaltma yetenekleri olan daily güçlerini kullanması gerekir. - Bu çığlık her 30 saniyede bir geleceğinden bu hasar azaltma yeteneklerini healer'lar kendi aralarında bölmesi gerekir. Örneğin ilk çığlığa ben atayım diğer 30 saniye sonra gelecek olana sen atarsın gibi.
2. Madness Yükü:
- Demogorgon'un mor alanlarından ve çığlıklarından hasar aldıkça madness yükü birikecek.
- Bu madness yükü belirli sayılara ulaştığı zaman eser kullanmanızı ve daily gücünüzü kullanmanızı engelliyor.
- Bu yükü sıfırlayabilmek için platformun iki yanında bulunan mavi çemberlere girmeniz yeterli olacaktır. Mavi çember görseli örneği aşağıda görebilirsiniz.
3. Ejder Ruhları:
- Ara sıra oyuncuların etrafı renkli şekilde parlayacak. Bu parlama tiamat'ın mekaniği olup bir süre sonra parlayan oyuncunun yanında debuff olacağının habercisidir.
- Kırmızı, beyaz ve siyah renkleri ile parlayan oyuncuların takımdan ayrı durması gelen debuff'ı takıma yedirmemesi gerekiyor.
- Yeşil ve mavi renkleri ile parlayan oyuncuların ise takımla birlikte durması gerekiyor. Mavi rengin verdiği debuff hypo olduğu için birlikte durmanız gerekiyor. Lakin şunu belirtmek gerekiyor ki bu hypoya tanklar ve healer'lar girmemesi gerekiyor sadece dps'ler girmeli.
- Aşağıdaki videoda oyuncunun mavi şekilde parlaması sonrası hypo gelmesini ve daha sonrasında kırmızı parlayan oyuncu örneğini görebilirsiniz.
B. VALINDRA - STORVALD BOSS KOMBİNASYONU
- Valindra ve storvald'in canları aynıdır bu nedenle hasar dengesini rahatlıkla yapabilirsiniz.
- Sırasıyla şu mekanikleri verecektir:
1. Permafrost:
- Takımdaki 3 üyeyi direkt olarak permafrost yapacaktır. Permafrost yapılan kişilerin direkt olarak buzları kırılması gerekiyor yoksa tamamiyle ölürler.
2. Miasma:
- Takımdaki 5 oyuncuya kırmızı alan verir. Bu kırmızı alanlar birkaç saniye sonra oyuncunun bulunduğu konuma mor bir kubbe bırakır. Bu mor kubbe içinden geçenlere hasar verir. Bu nedenle bu kırmızı alanları olabildiğince uzağa bırakmanız gerekir.
- Burada dikkat etmeniz gereken başka bir husus ise kırmızı alanları birbirine değdirmeden bırakmanız olacaktır. Eğer birbirlerine değerlerse Süper Miasma'ya dönüşüp direkt sizi tekleyecek bir hasar verip aynı zamanda ap'nizi sıfırlar.
3. Rünler: - Miasmanın hemen birkaç saniye ardından platform'un alt - üst - sağ - sol tarafındaki rünler beyaz bir şekilde parlar.
- Bu parlayan rünlerin üzerine 4 kişinin de üstüne oturması gerekir aksi halde herkes ölür.

4. Hypo: - Klasik Hypo kucaklaşın. ** Tüm mekaniklerin olduğu normal bir valindra - storvald boss kombinasyonuna ait video aşağıda mevcuttur.
C. ZARIEL - ATROPAL BOSS KOMBİNASYONU
- Sırasıyla mekanikleri şu şekildedir.
1. Whitenoise:
- Zariel'in mekaniğidir. Kılıcını havaya kaldırır ve herkese sıyrılamayacağınız bir hasar verir.
- Bu saldırı için healer'ların hasar azaltma yetenekleri ve daily'lerini kullanması gerekir.
2. Kırmızı Alan:
- Atropal tek kişiye kırmızı alan verir üstünde iki tane ok olur.
- Bu kırmızı alanın takımdan uzaklaşması gerekir.
3. Hypo + Cluster'lar: - Hypo bildiğimiz hypo. Tanklar hariç herkesin birbiriyle yan yana durması gerekir. - Hypo sırasında bir de cluster verir. Cluster dediğimiz şey ok yağmurudur. Takımdaki iki rastgele oyuncuyu bir çizgi ile bağlar ve 10 saniye sonra o oyuncunun bulunduğu yöne doğru ok yağmuru savurur. Bu ok yağmuruna yani cluster'a sahip olan kişiler takımdan uzakta durması gerekir.
4. Tank Switch: - Hypo + cluster'ın tam bittiği sırada tank switch mekaniği gelir. - Bu mekanikte tankların zariel'in agrosunu değiştirmesi gerekir. - Zariel hypo tam bittiği sırada onu tanklayan tankı stun'lar sonrasında sağlam bir saldırıya hazırlanır. Normal bir şekilde karşılayabileceğiniz bu saldırıyı stun yediğiniz için karşılayamayacağınızdan diğer tankın zariel'in agrosunu alması gerekir.
5. Whitenoise İkinci: - İkinci whitenoise'dur Bu saldırı için healer'ların hasar azaltma yetenekleri ve daily'lerini kullanması gerekir. 6. Pull - Push: - Atropal'in mekaniğidir. Ortadaki atropal içine doğru sizi çeker ve sonrasında iter. Eğer bu çekme ve itme hareketi sonucunda platformdan düşerseniz tamamiyle ölürsünüz bir daha kalkmamak üzere.
7. Rünler: - Platformun 4 kenarında sarı rün doğar. Bu rünlerin üzerine 4 oyuncunun durması gerekir yoksa herkes ölür.













